فروش را چگونه افزایش دهیم ؟
بزرگترین خواسته بشریت ، از زمانی که تبادل کالا با پول شروع شد ، بنظرم این جزء پرتکرارترین سوال های ذهن مدیران فروش ، بازاریابی ، مدیرعامل ، صاحبان کسب و کار و … است . اینکه در هر شرایطی بتوانیم خوب بفروشیم فقط میتواند یک علت داشته باشد ، پول ، افزایش درآمد .
برای افزایش میزان فروش ، باید از راه حل هایی که قبلا جواب داده است استفاده کنیم ، کمپین های تبلیغاتی بازاریابی ، کمپین های فروش مجدد به مشتریان فعلی ، ارائه تخفیف های جذاب و برنامه های فروش ، اینها همگی راه حل هایی است که فروشندگان و مدیران فروش قبل ، بارها از آن استفاده کرده و جواب مثبتی هم دریافت کرده اند . حال سوال مهمتر این است که اگر اجرای کمپین ها ساده بود که همه فروشندگان پولدار بودند ، با اجرای کمپین های زیبا و جذاب ، درآمد های ماورایی دریافت می کردند .
چگونه کمپین بازاریابی و فروش را اجرا کنیم ؟
برای اجرای کمپین های بازاریابی و فروش ، باید در درجه اول بانک اطلاعاتی داشته باشید که در این بانک ، اطلاعات مربوط به مشتریان قبل که از شما حداقل یکبار ارتباط داشته اند ، مهم نیست که خرید انجام شده است یا خیر ، مهم ارتباط اولیه ای است که با شما گرفته شده است ، مهم این است که با نام برند آشنا باشند .
این بانک اطلاعاتی مهم ترین دیتایی است که به کار شما می آید . برای گرفتن بهترین نتیجه از اجرای یک کمپین ، یادتان باشد که از حداکثر توان تبلیغاتی استفاده کنید . استفاده همزمان از ایمیل مارکتینگ ، واتساپ مارکتینگ ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، سئو ، گوگل ادوردز ، تبلیغات بنری ، کلیکی و … میتواند بیشترین نتیجه را به شما برساند .
مراحل طراحی کمپین فروش
- طراحی بنرهای شبکه های اجتماعی ، طراحی متن کپشن ها
- طراحی کلیپ های یک دقیقه ای و سه دقیقه معرفی محصولات و خدمات
- آماده سازی پیام تبلیغاتی جذاب ، متناسب با جامعه مخاطب
- طراحی بنر تبلیغاتی برای کمپین های بنری و کلیکی
- طراحی صفحه فرود کمپین با استاندارد های صفحه فرود
- طراحی محتوای متنی ایمیل و محتوای بصری آن
- دسته بندی بانک اطلاعاتی مشتریان فعلی نسبت به محصول یا خدمت خریداری شده در قبل
مراحل اجرای کمپین فروش
- ارسال پیامک اطلاع رسانی کمپین تخفیف به دسته بندی های بانک اطلاعاتی همراه با لینک صفحه فرود
- ارسال ایمیل اطلاع رسانی همراه با لینک صفحه فرود
- ارسال واتساپ بهمراه لینک
- شروع به پخش تبلیغات طراحی شده در شبکه های اجتماعی ، ارسال بنر به ادمین های کانال های پر بازدید جهت تبلیغ کمپین
- اجرای کمپین بنری در وبسایت هایی که موضوعات دلخواه جامعه مشتریان و مخاطبان ما را دارند
- شروع به تماس با ۲۰٪ مشتریان وفادار و اطلاع رسانی کمپین به آنها
رمز موفقیت در کمپین های فروش صرفا ، تمرکز بر نتایج ، تحلیل مدل تبلیغات و تصحیح متن ، شعار و طراحی میباشد . یادتان باشد که متناسب با اندازه و سایز جامعه مخاطب و مشتریان ( بازار ) شما ، مقدار روزهای کمپین و تخفیف را تکرار کنید ، بدین شکل که در روز اول اطلاع رسانی ، دو روز بعد اطلاع رسانی خاص ، یک روز مانده به انتهای کمپین، پیام و تبلیغ جذاب از دست دادن فرصت را اجرا کنید .
این مدل تبلیغات و اجرای کمپین ، بارها و بارها برای کسب و کارهای مختلف انجام شده و نتیجه بسیار جالبی را بهمراه داشته است .